Biuro ds. Kadr i Płac – KP
Rynek 1, pok. 10
STRUKTURA:
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań Biura ds. Kadr i Płac należy w szczególności:
Zadania dotyczące spraw kadrowych, w tym m.in.:
- prowadzenie spraw osobowych i akt pracowników Urzędu oraz dyrektorów (kierowników) gminnych jednostek organizacyjnych z wyłączeniem jednostek oświatowych);
- prowadzenie ewidencji czasu pracy oraz spraw związanych z dyscypliną pracy w Urzędzie;
- organizacja prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen pracowników zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza;
- przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy;
- prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników;
- prowadzenie spraw związanych z:
a) naborem pracowników na wolne stanowiska urzędnicze,
b) naborem kierowników/dyrektorów instytucji kultury,
c) konkursami na stanowiska prezesów spółek gminnych,
- kierowanie na wstępne i okresowe badania lekarskie;
- prowadzenie spraw z zakresu odbywanych w Urzędzie staży, robót publicznych i prac interwencyjnych;
- sporządzanie sprawozdań i informacji w sprawach objętych zakresem działania Biura;
- obsługa programu ZUS „Płatnik” w zakresie dokonywania zgłoszeń/zmian, korekt/ oraz wyrejestrowywania ubezpieczonego /członków rodziny/ do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
Zadania związane z płacami, w tym m.in.:
- sporządzanie list płac, naliczanie wynagrodzeń z uwzględnieniem wszelkich dodatków i potrąceń pracowników zatrudnionych na umowach o pracę;
- sporządzanie list płac wypłat świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz wydruk rocznych kartotek z ZFŚS;
- sporządzanie dokumentów stanowiących podstawę wykonania przelewów składek ZUS, zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz innych potrąceń z list płac;
- ustalanie uprawnień do zasiłków chorobowych, macierzyńskich i opiekuńczych oraz kompletowanie odpowiedniej dokumentacji;
- sporządzanie i przesyłanie drogą elektroniczną wszelkich dokumentów rozliczeniowych, deklaracji, raportów ZUS dotyczących comiesięcznego rozliczania składek społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego i Funduszu Pracy pracowników;
- sporządzanie i przesyłanie drogą elektroniczną rocznych informacji podatkowych (PiT-11, PiT-40, PiT-4R);
- sporządzanie rocznych wydruków kartotek płacowych, zasiłkowych, raportów ZUS RMUA, oraz rocznej deklaracji ZUS IWA;
- sporządzanie raportów i zestawień z wykorzystania funduszu płac, a także zaangażowania wynagrodzeń;
- obsługa programu bankowego w zakresie wysyłania wynagrodzeń na konta pracowników oraz drukowania wyciągów bankowych,
- Prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich składania w tym kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, prezesów spółek gminnych, dyrektorów instytucji kultury (z wyłączeniem osób składających oświadczenia do Biura Rady i Wydziału Edukacji i Zdrowia).
- Prowadzenie rachunkowości Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
- Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
- Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza bądź zleconych do realizacji przez Zastępców Burmistrza, Sekretarza lub Skarbnika.
Drukuj
Urząd Miasta i Gminy w Skawinie
Rynek 1, 32-050 Skawina
Tel. centrala: +48 12 277 01 00
Fax +48 12 277 01 10
urzad@gminaskawina.pl
Godziny pracy
Poniedziałek 8.00 - 17.00
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 14.30